„Na čo by som mal platiť peniaze nejakému maklérovi, veď byt si viem predať aj sám.“ To je známa paradigma, s ktorou sa ale v poslednom období už našťastie stretávame čoraz menej. Našťastie preto, že už aj slovenskí klienti pochopili zmysel práce realitných kancelárií a fakt, že makléri nikoho neokrádajú.
Robia si svoju prácu, sú akýmisi zástupcami oboch strán, vybavia všetky byrokratické záležitosti, ktorých je viac než dosť, zorientujú vás v problematike realít, ktorá sa neustále z hľadiska legislatívy mení, atď. Jednoducho, prevedú vás procesom kúpy či predaja nehnuteľností od prvotného nahodenia ponuky medzi inzeráty na portáloch až po zanesenie potrebných zmlúv na kataster.
V čom sú teda najväčšie výhody spolupráce s realitnou kanceláriou?
1. Istota zastupujúceho orgánu, ktorý si preveruje kupujúceho. Pred podpisom zmluvy kupujúci predkladá maklérovi schválený hypotekárny úver, prípadne výpis z účtu, z ktorého bude kúpna suma uhradená.
2. Šetrí vám čas a v konečnom dôsledku aj peniaze. Nemusíte behať na kataster, nemusíte si hľadať právnika, ktorý vám vypracuje zmluvy, aby boli právne korektné a aby ste sa na ich znenie mohli plne spoľahnúť.
3. Má prehľad o situácii na realitnom trhu. Poradí vám pri cenotvorbe, usmerní vás.
4. Zabezpečí obhliadky. Vie, akým spôsobom so záujemcom komunikovať, na čo upriamiť jeho pozornosť a čím naopak klienta neodstrašiť.
5. Podstatne širší záber. Realitné kancelárie inzerujú svoje ponuky na množstve portálov, ktoré by si jednotlivec nikdy neplatil.
6. Marketing. Makléri poznajú stratégiu, akou nehnuteľnosť ponúkať. Akým spôsobom nasnímať fotografie, ktoré fakty nesmú chýbať v texte inzerátu a vďaka rôznym sofistikovaným softvérom dnes dokážu spracovávať napríklad 3D pôdorysy . Predaj podporia rôznymi marketingovými aktivitami - banner, letáky, propagačné materiály.
7. Kontakty na rôznych odborníkov, ktorých pri predaji či kúpe budete potrebovať. Napríklad hypotekárny poradca, súdny znalec, poisťovací agent. Budete tak mať všetko pod jednou strechou.
8. Nemusíte bojovať so svojou netrpezlivosťou pri čakaní na úradoch. Ani si vybavovať v práci dovolenku. Maklér za vás všetky vybavovačky spojené s predajom vybaví.
9. Informovanosť. Potenciálnemu kupujúcemu vie zodpovedať na otázky týkajúce sa procesu predaja nehnuteľnosti - čo všetko bude pri kúpe potrebovať.
10. Má databázu klientov, s ktorou vie pracovať, a preto je možné, že kupujúceho bude mať pre vás ešte pred tým, ako zavesí ponuku na internet.
Dávajte si však pozor a buďte obozretní. Aktuálne existuje na trhu množstvo realitiek a je ťažké si vybrať tú najvhodnejšiu pre seba. Predtým, ako sa rozhodnete pre konkrétnu značku, overte si, ako dlho už na trhu s realitami pôsobí, aké majú referencie od bývalých klientov a čo všetko vám vo svojom balíku služieb ponúkajú.
Veľa šťastia!
„Na čo by som mal platiť peniaze nejakému maklérovi, veď byt si viem predať aj sám.“ To je známa paradigma, s ktorou sa ale v poslednom období už našťastie stretávame čoraz menej. Našťastie preto, že už aj slovenskí klienti pochopili zmysel práce realitných kancelárií a fakt, že makléri nikoho neokrádajú.
Robia si svoju prácu, sú akýmisi zástupcami oboch strán, vybavia všetky byrokratické záležitosti, ktorých je viac než dosť, zorientujú vás v problematike realít, ktorá sa neustále z hľadiska legislatívy mení, atď. Jednoducho, prevedú vás procesom kúpy či predaja nehnuteľností od prvotného nahodenia ponuky medzi inzeráty na portáloch až po zanesenie potrebných zmlúv na kataster.
V čom sú teda najväčšie výhody spolupráce s realitnou kanceláriou?
1. Istota zastupujúceho orgánu, ktorý si preveruje kupujúceho. Pred podpisom zmluvy kupujúci predkladá maklérovi schválený hypotekárny úver, prípadne výpis z účtu, z ktorého bude kúpna suma uhradená.
2. Šetrí vám čas a v konečnom dôsledku aj peniaze. Nemusíte behať na kataster, nemusíte si hľadať právnika, ktorý vám vypracuje zmluvy, aby boli právne korektné a aby ste sa na ich znenie mohli plne spoľahnúť.
3. Má prehľad o situácii na realitnom trhu. Poradí vám pri cenotvorbe, usmerní vás.
4. Zabezpečí obhliadky. Vie, akým spôsobom so záujemcom komunikovať, na čo upriamiť jeho pozornosť a čím naopak klienta neodstrašiť.
5. Podstatne širší záber. Realitné kancelárie inzerujú svoje ponuky na množstve portálov, ktoré by si jednotlivec nikdy neplatil.
6. Marketing. Makléri poznajú stratégiu, akou nehnuteľnosť ponúkať. Akým spôsobom nasnímať fotografie, ktoré fakty nesmú chýbať v texte inzerátu a vďaka rôznym sofistikovaným softvérom dnes dokážu spracovávať napríklad 3D pôdorysy . Predaj podporia rôznymi marketingovými aktivitami - banner, letáky, propagačné materiály.
7. Kontakty na rôznych odborníkov, ktorých pri predaji či kúpe budete potrebovať. Napríklad hypotekárny poradca, súdny znalec, poisťovací agent. Budete tak mať všetko pod jednou strechou.
8. Nemusíte bojovať so svojou netrpezlivosťou pri čakaní na úradoch. Ani si vybavovať v práci dovolenku. Maklér za vás všetky vybavovačky spojené s predajom vybaví.
9. Informovanosť. Potenciálnemu kupujúcemu vie zodpovedať na otázky týkajúce sa procesu predaja nehnuteľnosti - čo všetko bude pri kúpe potrebovať.
10. Má databázu klientov, s ktorou vie pracovať, a preto je možné, že kupujúceho bude mať pre vás ešte pred tým, ako zavesí ponuku na internet.
Dávajte si však pozor a buďte obozretní. Aktuálne existuje na trhu množstvo realitiek a je ťažké si vybrať tú najvhodnejšiu pre seba. Predtým, ako sa rozhodnete pre konkrétnu značku, overte si, ako dlho už na trhu s realitami pôsobí, aké majú referencie od bývalých klientov a čo všetko vám vo svojom balíku služieb ponúkajú.
Veľa šťastia!